sobota, 10 maja 2014

MM czy ECN - cd.

Na dobrą sprawę nie mam wyrobionego zdania na temat sytuacji, która wydarzyła się wczoraj, przede wszystkim czy można uznać to za wyższość brokera ECN/STP/NDD nad MM. Otóż miałem ustawione dzień wcześniej na dwóch kontach na parze USD/CAD zlecenia sell limit dokładnie na PP (między sobą różniły się chyba o 1 pips). Prawdę mówiąc, to zajęty pracą ;) nawet zapomniałem, że o 14:30 będą publikowane dane dotyczące bezrobocia w Kanadzie. które okazały się dużo gorsze od oczekiwań. Jakież było moje zdziwienie, gdy zobaczyłem poziomy wejść. Ładnie widać to na poniższych obrazkach, najpierw zagraniczny broker MM, fakt że chyba duży:
Realizacja zlecenia 5 pips powyżej ustawionej ceny, mały bonusik.Teraz nasz krajowy STP/NDD:
Po silnej reakcji na złe dane zlecenie zostało zrealizowane po cenie ponad 20 pips wyższej, co spowodowało że mam tu zdecydowanie mniejszą stratę. Jeszcze jedna uwaga natury ogólnej - sytuacja ta podważa sens ustawiania zleceń typu limit przed ważnymi wydarzeniami makroekonomicznymi, szczególnie na mniej płynnych parach, choć loonie raczej do takiej kategorii nie należy.
Zdarzyło się komuś coś takiego? Na rynku akcji jest to na pewno niemożliwe, tam zawsze jak chcesz sprzedać, to realizacja następuje po ustawionej cenie.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz