niedziela, 27 lipca 2014

Range Bars

Obiecałem, że coś na ten temat napiszę, więc nie ma przeproś... . Na razie będą to dość luźne dywagacje, bo czas obserwacji wykresów tworzonych tym sposobem jest jeszcze zbyt krótki i ogranicza się właściwie tylko do jednej pary, AUDJPY, ale od czegoś trzeba zacząć. Dlatego mile widziane byłyby uwagi bardziej doświadczonych w tej technice kolegów (koleżanek oczywiście również), którym ponadto chcę podziękować za wstępne rady. Pozwoliły mi one pokonać początkowe trudności techniczne i nieco ukierunkowały na co zwrócić uwagę przy tworzeniu strategii, której krótki opis znajduje się w zakładce obok. Tutaj także powody takiego, a nie innego wyboru.
Zdecydowałem się na zakres 5 pips dla tej pary, gdyż przy tym wyborze średnia dzienna liczba świeczek wynosi około 100, co odpowiada mniej więcej TF M15 tradycyjnego wykresu, a taka skala czasowa odpowiada mi najbardziej. Do wykresu dołożyłem dwie średnie, EMA8 (przecięcie i zamknięcie się świecy z drugiej strony jest jednym z warunków wystąpienia sygnału)  i EMA144 (pozwala na zorientowanie się, jaki trend obowiązuje w wyższej skali czasowej) oraz mój ulubiony wskaźnik, DTOsc(13,8,5,3) wskazujący na wykupienie/wyprzedanie waloru. I tu od razu pierwsza dygresja - wygląda, że dużo lepiej sprawdza się on na wykresie Range Bars, bo na tradycyjnym w czasie konsolidacji pokazywał co chciał. Inne moje ulubione techniki (ichimoku, Pivot Points, TFE, formacje harmoniczne) będę stosował w bardziej ograniczonym zakresie, gdyż zbyt dużą rolę (szczególnie przy ichi i PP) odgrywa w nich czas, którego jak wiadomo znaczenie w RB jest znacznie pomniejszone. Dwa pierwsze zagrania na wykresie poniżej:
Oba w sumie udane, chociaż pierwsze nie dość, że wejście trochę bez powodu (zgodnie z powstającą strategią powinno się odbyć kilka świeczek wcześniej), to i wyjść należało na większym zysku, choćby po zamknięciu się świecy powyżej EMA8 (było koło piątej, więc smacznie spałem, ale później też można było to zrobić). Natomiast drugie wydaje mi się, że dość przyzwoite - wejście sell limit po wystąpieniu sygnału, wyjście na TP nad wsparciem. Szkoda tylko, że spread był wtedy znacznie większy i koło 2 pips uciekło.
Tyle na razie. Więcej napiszę, jak dłużej poobserwuję tę parę i złoto, które podobno ładnie "chodzi" na RB.

3 komentarze:

  1. drugie zagranie nie wywaliłoby na sl skoro wynosi on 2-3 pipsy powyżej świecy sygnałowej?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. choć w sumie chyba na styk,
      fajnie, też gram na rb (3pipsy) i ciekawy jestem Pana postępów

      Usuń
    2. Te 2-3 pips wymyśliłem później, ale jak doliczysz spread, to nie powinno było wywalić, zresztą tutaj postawiłbym początkowy SL powyżej tej linii oporu.

      Usuń