niedziela, 15 lipca 2018

Zarobieni

 Na Investio.pl rozgorzała ostatnio dyskusja sprowokowana wpisem - link http://www.stockmasters.pl/f-or-ex/#comment-11745
 Odniosłem się do początkowego fragmentu:
"KNF podał że ok 80% graczy forexowych traci z roku na rok. Policzmy zatem ile jest zarobionych po 2 latach. Dla mnie to oczywiste że 20% z 20%, w ten sposób trzeba liczyć po trzech latach 20% z 4%."
 W mojej opinii to bzdura, bo tak licząc po kilku latach na rynku nie zostałaby ani jedna zarabiająca osoba. No, może jedna, wiadomo kto. Może za ostro to skomentowałem, bo autor pewnie użył (moim zdaniem celowo) zbyt dużego uproszczenia, ale ilość pomyj, jaka wylała się na moją głowę zarówno ze strony dwóch  uczestników czatu, jak i w komentarzach pod przytoczonym wyżej artykułem (tutaj brylował autor i jeden z byłych już  w tej chwili trolli z Investio.pl), przekroczyła wszelkie granice. Nazwałem jednego z uczestników trollem, gdyż w swoich wpisach praktycznie zajmował się tylko wyśmiewaniem innych. Nawet jak czasem miał nieco racji, to sposób w jaki to robił całkowicie uzasadniał jego zbanowanie przez admina Investio.
 Po tym może zbyt długim wstępie chciałbym się odnieść do głównego wątku - ile tak naprawdę osób zarabia na foreksie? Mogę opierać się tylko na danych udostępnionych przez KNF, na przykład  wykorzystanych na wykresie zamieszczonym w artykule https://www.bankier.pl/wiadomosc/NIK-okolo-80-proc-uczestnikow-rynku-Forex-traci-pieniadze-3669254.html

 Wśród posiadaczy aktywnych rachunków proporcja traderów tracących do zarabiających w przybliżeniu ma się 80/20. Na temat tego, ile w tym gronie zarabia stale (mało prawdopodobne) albo przynajmniej po kilku latach jest na plusie, nie mam niestety żadnych informacji, chyba że ktoś posiada jakieś wiarygodne dane? Można tylko domniemywać, że część z tych traderów, którzy w danym roku zarobili, w następnych ma większe szanse na zyski.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz